Szkolenia
Specjalizujemy się w Dialogu Motywującym, dlatego nasza oferta jest skierowana do tych, którzy chcieliby poznać i nauczyć się tego modelu pracy z drugim człowiekiem.
W zależności od potrzeb Zamawiającego, prowadzimy szkolenia z zakresu Dialogu Motywującego:
- na poziomie podstawowym (1-2 dniowe)
- na poziomie zaawansowanym (3 - 4 dniowe i dłuższe)
- na poziomie zaawansowanym z możliwością superwizji indywidualnych i/lub grupowych (więcej o superwizji znajdziesz tu)
Nasze szkolenia kierujemy do firm i instytucji:
- urzędów pracy (wojewódzkich, miejskich, powiatowych),
- rad pedagogicznych szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych,
- poradni psychologiczno - pedagogicznych,
- ośrodków pomocy społecznej,
- świetlic środowiskowych,
- komisji ds. rozwiązywania problemów alkoholowych,
- ośrodków pomocy rodzinie,
- ośrodków terapii uzależnień,
- świetlic socjoterapeutycznych,
- i inne
Szkolimy następujące grupy zawodowe:
Psychologów, pedagogów, doradców zawodowych, pracowników socjalnych, nauczycieli, kuratorów, - pielęgniarki, dietetyków, członków GKRPA, specjalistów terapii uzależnień, wychowawców świetlic socjoterapeutycznych i środowiskowych, terapeutów, i innych.
- Nasze szkolenia dostosowujemy do zapotrzebowania konkretnej grupy zawodowej, dlatego w ich trakcie skupiamy się i analizujemy przykłady z praktyki zawodowej samych uczestników.
- Dzięki zapoznaniu się z zasadami i metodami Dialogu Motywującego absolwenci naszych warsztatów lepiej radzą sobie w kontakcie z klientami, świadomie kierując procesem wydobywania i rozwijania ich wewnętrznej motywacji do zmiany.
Uczestnicy między innymi dowiadują się, w jaki sposób:
- zwiększać efektywność współpracy z klientem,
- radzić sobie z oporem pojawiającym się na linii klient - specjalista,
- reagować na niechęć, niepewność lub brak gotowości osoby do zmiany,
- wydobywać i rozwijać wewnętrzną motywację osoby do wprowadzenia zmiany, mimo pojawiających się często obaw lub niepewności związanych ze zmianą,
- w motywujący sposób formułować konkretne cele,
- opracowywać z klientem plan wdrażania w życie pożądanych zmian.
- Koncepcja Dialogu Motywującego (założenia, procesy).
- Kluczowe zasady i metody motywującej pracy z Klientem.
- Jak odróżnić Dialog Motywujący od manipulacji?
- Specyfika procesu zmiany.
- Unikalny koncept Języka Zmiany.
- Nauka reagowania na Język Zmiany i Język Podtrzymania w celu efektywnego wspierania klienta w realizacji celu.
- Motywująca praca z "oporem" na linii klient - specjalista.
- Formułowanie i realizacja celu oraz planu zmiany.
- Co robić kiedy klient i specjalista mają inny cel?
Szkolenia prowadzimy metodą warsztatową, angażując uczestników do współpracy.
- mini-wykłady wprowadzające w zagadnienie,
- prezentacje multimedialne, materiały filmowe,
- formy warsztatowe aktywizujące uczestników: praca w grupach, dyskusja moderowana, burza mózgów, praca indywidualna, ćwiczenia praktyczne, odgrywanie ról - scenki,
- superwizja indywidualna i grupowa,
- coaching
Szkolenia przeprowadzamy w miejscu wyznaczonym przez Zamawiającego.