Szkolenia

Specjalizujemy się w Dialogu Motywującym, dlatego nasza oferta jest skierowana do tych, którzy chcieliby poznać i nauczyć się tego modelu pracy z drugim człowiekiem.

 

Rodzaje szkoleń

W zależności od potrzeb Zamawiającego, prowadzimy szkolenia z zakresu Dialogu Motywującego:

  • na poziomie podstawowym (1-2 dniowe)
  • na poziomie zaawansowanym (3 - 4 dniowe i dłuższe)
    Rozwiń...
  • na poziomie zaawansowanym z możliwością superwizji indywidualnych i/lub grupowych (więcej o superwizji znajdziesz tu)

Adresaci szkolenia

Nasze szkolenia kierujemy do firm i instytucji:

  • urzędów pracy (wojewódzkich, miejskich, powiatowych),
  • rad pedagogicznych szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych,
  • poradni psychologiczno - pedagogicznych,
  • ośrodków pomocy społecznej,
  • świetlic środowiskowych,
  • komisji ds. rozwiązywania problemów alkoholowych,
  • ośrodków pomocy rodzinie,
  • ośrodków terapii uzależnień,
  • świetlic socjoterapeutycznych,
  • i inne

Szkolimy następujące grupy zawodowe:

Psychologów, pedagogów, doradców zawodowych, pracowników socjalnych, nauczycieli, kuratorów, - pielęgniarki, dietetyków, członków GKRPA, specjalistów terapii uzależnień, wychowawców świetlic socjoterapeutycznych i środowiskowych, terapeutów, i innych.

 

Cele szkoleń

  • Nasze szkolenia dostosowujemy do zapotrzebowania konkretnej grupy zawodowej, dlatego w ich trakcie skupiamy się i analizujemy przykłady z praktyki zawodowej samych uczestników.
  • Dzięki zapoznaniu się z zasadami i metodami Dialogu Motywującego absolwenci naszych warsztatów lepiej radzą sobie w kontakcie z klientami, świadomie kierując procesem wydobywania i rozwijania ich wewnętrznej motywacji do zmiany.

Uczestnicy między innymi dowiadują się, w jaki sposób:

  • zwiększać efektywność współpracy z klientem,
  • radzić sobie z oporem pojawiającym się na linii klient - specjalista,
  • reagować na niechęć, niepewność lub brak gotowości osoby do zmiany,
  • wydobywać i rozwijać wewnętrzną motywację osoby do wprowadzenia zmiany, mimo pojawiających się często obaw lub niepewności związanych ze zmianą,
  • w motywujący sposób formułować konkretne cele,
  • opracowywać z klientem plan wdrażania w życie pożądanych zmian.

Główne zagadnienia programu szkoleniowego

  • Koncepcja Dialogu Motywującego (założenia, procesy).
  • Kluczowe zasady i metody motywującej pracy z Klientem.
  • Jak odróżnić Dialog Motywujący od manipulacji?
  • Specyfika procesu zmiany.
  • Unikalny koncept Języka Zmiany.
  • Nauka reagowania na Język Zmiany i Język Podtrzymania w celu efektywnego wspierania klienta w realizacji celu.
  • Motywująca praca z "oporem" na linii klient - specjalista.
  • Formułowanie i realizacja celu oraz planu zmiany.
  • Co robić kiedy klient i specjalista mają inny cel?
 

Metody szkoleniowe

Szkolenia prowadzimy metodą warsztatową, angażując uczestników do współpracy.

  • mini-wykłady wprowadzające w zagadnienie,
  • prezentacje multimedialne, materiały filmowe,
  • formy warsztatowe aktywizujące uczestników: praca w grupach, dyskusja moderowana, burza mózgów, praca indywidualna, ćwiczenia praktyczne, odgrywanie ról - scenki,
  • superwizja indywidualna i grupowa,
  • coaching

Miejsce

Szkolenia przeprowadzamy w miejscu wyznaczonym przez Zamawiającego.