„Dialog Motywujący jest prosty, ale nie jest łatwy.”
– W.R. Miller
„Dialog Motywujący jest prosty, ale nie jest łatwy” – te słowa W.R. Millera najlepiej oddają istotę Dialogu — prostotę idei i głębię praktyki jednocześnie. W Akademii uczysz się rozmawiać w sposób, który naprawdę wspiera zmianę i rozwój.
Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z Dialogiem Motywującym, czy chcesz pogłębić swoje doświadczenie — znajdziesz tu miejsce do nauki, refleksji i inspiracji.
Dla kogo są te szkolenia?
Dla wszystkich, którzy towarzyszą innym w zmianie i rozwoju. Szczególnie przydatne dla:
- psychologów, terapeutów, coachów
- nauczycieli, pedagogów, wychowawców i dyrektorów placówek
- lekarzy, rehabilitantów, psychodietetyków
- doradców zawodowych, specjalistów HR i liderów zespołów
- rodziców, pracowników socjalnych i członków GKRPA
Jak pracujemy?
Tu praktyka spotyka się z empatią…
- w atmosferze partnerstwa, akceptacji i szacunku,
- bardzo praktycznie — co pozwala od razu stosować DM w realnych rozmowach,
- z empatią i ciekawością — bo to one zachęcają do nauki,
- z przestrzenią na refleksje i pytania.
Dlaczego warto?
Dzięki szkoleniu podstawowemu:
- Zaczniesz prowadzić rozmowy, które budzą motywację do zmiany – poznasz sposoby inspirowania klientów do działania w naturalny sposób.
- Poczujesz się pewniej jako specjalista – stosując sprawdzone narzędzia i metody DM o potwierdzonej naukowo skuteczności,
- Będziesz lepiej radzić sobie z oporem – nauczysz się obniżać rozdźwięk na linii klient – specjalista i podążać za nim, zamiast go wzmacniać
- Dowiesz się, jak skutecznie pracować z wątpliwościami i niechęcią rozmówcy wobec zmiany – prowadząc rozmowy w Duchu Dialogu Motywującego.
- Zaczniesz jeszcze uważniej słuchać i wychwytywać słowa klucze – tak, by rozmowa przybliżała klienta do jego celu.
- Zbudujesz autentyczne relacje – opierając je na szacunku, poczuciu bezpieczeństwa i zaufaniu.
- Zrozumiesz, dlaczego w Dialogu o nie zadajemy zbyt wielu pytań – poznasz filozofię i logikę DM.
- Ochronisz się przed nadmierną odpowiedzialnością – zaczniesz skutecznie wspierać, nie przejmując kontroli nad zmianą.
- Zadbasz o etykę w pracy z klientem – dowiesz się jak odróżnić motywację od manipulacji.
Wszystkie te umiejętności wykorzystasz nie tylko w pracy zawodowej, ale i w codziennym życiu.
